top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

speak the language of the Hebrew man


שמות האנשים שפגשנו, מבוגרים וילדים, באנדים, בהימליה ובאמזונס: נעמי, אביגיל, משה, מרים, גדעון, יונתן, מיכאל, גבריאל וזו רשימה חלקית מאוד. לא מדובר במקרים בודדים או חריגים, מדובר בשמות הנפוצים והמוכרים ביותר במקומות האלה.

סיפרתי למריה שהשם מעברית ומקורו במרים אחותו של משה. היא צחקה ואמרה שזה שם רומאי של אמא של ישו. סיפרתי לה שישו זה בעצם ישוע וגם זה מעברית והיא אמרה שזה שקר של היהודים. היא למדה 5 שנים בבית ספר קתולי ומדובר בשמות נוצריים שלא קשורים ליהדות.

מיכאל לא האמין לי שמדובר בשם עברי וגם רבים אחרים ממש הופתעו. אחרים הסבירו שלמדו בבית ספר או באוניברסיטה שהמקור רומאי, ספרדי, צרפתי וכו'.

מה שיותר סיקרן אותי היה חוסר הסקרנות שלהם לגבי מקורות השמות. לבעלת ההוסטל בעמק המקודש בפרו קוראים נעמי. כשהכרנו אותה יותר, אמרנו לה שהשם שלה מהתנ"ך ושירי הוסיפה שזו אחד הדמויות האהובות אליה. היא חייכה והמשיכה בדיבור. לרגע היא לא חשבה לשאול מה הסיפור או לקרוא על הדמות למרות שהתנ"ך היה ממש לידה.

לא מדובר במקרה יחיד. בהרבה מקומות שם הוא פשוט צליל נעים ולא נושא משמעות עמוקה כמו ביהדות.

למה כל כך הרבה לא מודעים למקור העברי של השמות שלהם ושל ילדיהם?

ולסיום: האם ידעתם שהשמות ג'ון, גֵ'יין, ז'אן, ח'וּאָן, ג'וֹבָנאִי, שׁוֹן, יוהאן, יוהנה, איוון ויאן מקורם ביוחנן?


עוז גוטרמן ניב פרן

עוז גוטרמן וניב פרן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page