top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

אילון מאסק - מנהל רעיל או עילוי ניהולי?



אני מניח שרובנו שמענו בחודש האחרון על מעללי איילון מאסק בחברת טוויטר שהוא רכש בסכום הפעוט של 44 מיליארד דולר.

פיטורים המוניים, פיטורים מיידיים של ההנהלה הבכירה, פיטורים בציוצים בטוויטר, אמירות שמי שלא מוכן לעבוד ממש קשה מוזמן פשוט לקום ולעזוב, חיוב להגיע למשרדים ואיסור עבודה מהבית, ועוד מעשים ודיבורים ברוח הזאת. נכון לעכשיו הוא צמצמם בכוונה או לא בכוונה את עובדי החברה מ 7500 בעת הרכישה לבערך 2500.

כבר קראתי הרבה מאמרי דעה ופוסטים על כמה הוא מיושן, ואיך הוא איבד את זה ושהוא הרס את החברה ושזה ניהול של פעם וכו'...

אני לא בטוח שזה נכון.

אם הייתם קונים בהמון כסף חברה שאמורה להיות רווחית, אבל בפועל מפסידה הרבה כסף כל חודש, מה אתם הייתם עושים?

מצד אחד אתם חושבים שצריך לפטר לפחות חצי מעובדי החברה, מצד שני אתם רוצים שמי שישאר יהיה נאמן אליכם ויבין שהקייטנה נגמרה והולכים לתקופה של עבודה קשה מאד סביב השעון... איך עושים את זה? יש דרך יפה לפטר את רוב החברה בלי שזה ייקח לי המון משאבים וזמן שאין לי?

בחברות האחרות שמאסק מנהל הוא טוב מאד בלייצר נאמנות גבוהה ולרתום אליו את העובדים הטובים ביותר. המון חברות מנסות לגנוב את המהנדסים של טסלה, זה קשה, הם מאד נאמנים.

עוד 3 שנים נוכל לדעת עם מאסק צדק או טעה.

אחד המנכ"לים שליוויתי (שאני מאד מעריך) אמר את זה בערך כך: "אני מחפש מנהלים עם שיניים, עם השנים מצאתי שהגישה הניהולית של העובד במרכז וניהול רק "בטוב" פשוט לא עובדת. אני חייב לייצר יראה אצל העובדים. הם צריכים לדעת שאין דבר כזה לבוא לא מוכנים לדיון אצלי, או לשלוח אלי מסמך ברמה לא מספיק טובה. אני יודע שכשהם קצת מפחדים ממני זה מעלה את רמת הביצוע שלהם. מצאתי שרוב האנשים (לא כולם), צריכים שוט חיצוני, צריכים דמות חיצונית שתדרוש מהם להוציא מעצמם יותר, והרבה מנהלים צעירים לא מבינים את זה.

אנשי המחר, מה דעתכם? הייתם רוצים להיות חלק מאותם 2500 שנשארו עם מאסק ונלחמים עכשיו על העתיד של טוויטר?

בתמונה - לפני ואחרי - בצד שמאל - הרבה עובדי טוויטר שמחים בחברה שמפסידה המון כסף כל חודש.


עוז גוטרמן ניב פרן

ניב ועוז מזמינים אתכם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של אנשי המחר.

https://did.li/BLhrl


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page