top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

"בשמלה אדומה ושתי צמות, ילדה קטנה, יחידה ותמה, עמדה ושאלה – למה?"

מעולה! זה מלמד משהו חיובי מאוד עליה ועל המשפחה שלה.

סקרנות, אותו הרצון לחקור ולהבין, מתגלה שוב ושוב כמנבא של התפתחות והתקדמות של ילדים ומבוגרים. השאלות "למה" ו"איך" הן פשוט הרגל מנטאלי. אל תטעו - הכוונה היא לא להסביר דברים לילדים (שגם זה מצוין כמובן), אלא לחקור איתם, להתעניין, לגלות שאלות ולבדוק ביחד.

לפעמים חוסר בסקרנות בסיסית פשוט מדהים אותי. אני מגיע לביקור אצל אנשים, שואל על שם מי הישוב שהם גרים בו, ונתקל באמירה שהמחשבה על כך עד עכשיו פשוט לא עניינה אף אחד. אני שואל למה בונים בדרך מסוימת או למה עושים משהו בדרך מסוימת, ונתקל שוב ושוב באותה משיכת כתפיים (כשזה לא רכילות או משהו שנמצא באותו הזמן בכותרות).

רוב האנשים מציעים נישואים עם טבעת יהלום. הם משקיעים אלפי שקלים ומתכננים במשך שבועות, אבל ברוב המקרים לא טורחים לשאול: למה? מה בכלל הקשר בין טבעת יהלום ונישואים? למי בכלל אכפת למה, זה פשוט מה שכולם עושים.

אז לחיי הרבה ילדות בשמלות אדומות ושתי צמות, ולחיי הרבה הורים שביחד איתן לא יפסיקו לשאול, למה?


עוז גוטרמן וניב פרן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page