top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

גם אתם לוקחים את הטלפון לשירותים?

בהרצאה בחברת הי טק דיברתי על עולם העבודה החדש. בסוף ההרצאה אחד העובדים ניגש אלי להגיד תודה וגם סיפר לי שהטכנולוגיה שינתה את חייו – כי עכשיו שהטלפון שלו עמיד במים הוא יכול לראות סרטונים גם במקלחת.

כמעט כל האוכלוסייה לוקחת את הטלפון (מחשב רב עוצמה) לשירותים ולאט לאט אחד הזמנים החשובים ביותר למוח הולך ונעלם – זמן השעמום.

המחשבות הגדולות ביותר בהיסטוריה נבטו בזמנים האלה. את חלק מהתגליות הגדולות ביותר אנחנו חייבים למקלחות, הליכות ארוכות וזמנים אחרים בהם נוצר שקט. הזמנים האלה מאפשרים למוח לעצור את העיבוד השוטף וכך להשקיע את כל המשאבים בעיבוד מעמיק יותר ואיטי יותר.

אבל הזמן הזה הולך ונעלם. מי שהיה שומע לפני 100 שנה שנקבע זמן ביומן לפעילות גופנית היה וודאי צוחק. כמו פעילות גופנית גם זמנים ריקים לגמרי הופכים למשהו שצריך להכניס באופן יזום ליומן. גם ברמת המשפחה וגם ברמת האדם.

בעיני זמני הנסיעות הם מושלמים – פקק של שעתיים ללא רדיו או טלפון נייד יכול להפוך לזמן יקר ביותר לחשיבה מעמיקה. התנאי הוא שעמום – אותו משאב יקר שמעביר את המוח לחשיבה איטית ויסודית יותר.

אנשי המחר, האם אתם משתמשים בכלי המדהים הזה של זמנים יזומים לשעמום ברמה האישית או המשפחתית?


עוז גוטרמן ניס פרן

עוז גוטרמן וניב פרן מזמינים אתכם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page