top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

הדברים הנפלאים שמגלה לנו המחקר הכי ארוך על אושר.


מחקר מפורסם על אושר נערך בהרווארד. הוא התחיל בשנת 1938 ולמעשה נמשך עד היום.

המחקר, שכבר החליף ארבעה דורות של חוקרים, לקח 724 צעירים, חלק ממעמד סוציואקונומי גבוה וחלק נמוך, ועקב אחרי החיים שלהם מקרוב לכל משך חייהם (60 מהם עדיין בחיים היום).

אז מה המחקר מוצא? מה מנבא שאני, אתם והילדים שלנו נהייה מאושרים, ונחייה חיים ארוכים ובריאים?

ישנם שלושה דברים שמנבאים הכי טוב אריכות חיים ואיכות חיים: 1. ילדות מוקדמת חמה (מלאה אהבה), 2. נישואים טובים. 3. חברים טובים לאורך החיים.

הדבר הכי בולט במחקר הוא החשיבות העצומה של מערכות היחסים בחיינו על כל האספקטים – אושר, בריאות, חוסן, אורך החיים וחדות המחשבה.

מסתבר שנישואין ובכלל מערכות יחסים כשלעצמן לא מנבאות את הדברים הנפלאים הללו – אלא רק מערכות יחסים טובות. נישואין בהם יש רוב הזמן ביקורת, חוסר אמון ואווירה שלילית, רעילים אפילו יותר מבדידות. גם אנשים בעלי חברים רבים, אבל ללא חיבה אמיתית, לא נהנים מאותם יתרונות להם זוכים אנשים המוקפים בחברי אמת וקהילה תומכת.

הפסיכיאטר, רוברט וולדינגר, שמנהל את המחקר היום, אומר שכשהם ניסו לנבא מי יתבגר להיות קשיש חיוני ומאושר, המנבא הטוב ביותר היה מערכות יחסים חזקות וחיוביות בגיל 50.

הדיסוננס לבחירות של רובנו היום הוא מאד מעניין – בסקר שנערך בקרב אלפי מילניאלס בארה"ב, 80% דיווחו שמטרתם הגדולה בחיים היא להתעשר.

מה שהם באמת היו צריכים לשאוף אליו – לבנות זוגיות טובה וארוכת שנים, לשמר ולתחזק חברויות טובות לכל החיים ולאהוב מאד את הילדים הקטנים שלהם

אנשי המחר – מה דעתכם? מצד אחד נשמע בנאלי, מצד שני, זה באמת זה לא הפוקוס של רוב האנשים שאני מכיר, לא במילים, ובטח לא במעשים.

שבוע מלא בחברים ואהבה לכולם.

עוז גוטרמן ניב פרן

ניב פרן ועוז גוטרמן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page