top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

הוא לא עושה כלום כי הוא לא באמת אוהב אותי


מי פה נמצא בזוגיות? למי יש התנהגות או תכונה שהייתם רוצים שבן/בת הזוג ישנו?

איך הולך עם הפרויקט הזה?

אני שואל את זה בחלק מההרצאות שלי, ותמיד כולם צוחקים. כי לא באמת הולך. אגב, בכנות, איך באמת הולך לכם עם זה?

אחד הדברים המעניינים שאנחנו רואים זה שרוב הזוגות אשכרה רבים את אותה המריבה שוב ושוב ושוב לאורך שנים. השאלה היא למה? למה אנשים חכמים, אוהבים, עם כוונות טובות, רבים בפעם ה-200 את אותה המריבה, למרות שברור מ199 המריבות הקודמות שחוץ מנזק לזוגיות ולמשפחה, ופגיעה באמון שעוד נותר, זה בטח לא מביא תועלת.

הבעיה (או לפחות חלק ממנה) רשומה בכותרת. יש לנו מחשבה (מטופשת) שאם אשתי באמת אוהבת אותי, היא תשנה את הדבר הקטן והפשוט הזה שאני מבקש ממנה לשנות. בכלל, מה הבעיה? הרי לא ביקשתי ממנה לבנות חללית, רק לשנות התנהגות קטנה ופשוטה. אם באמת היה אכפת לה ממני, היא כבר היתה משנה את זה מזמן. גם ברור שאני צודק, וברור שזה לטובתה, אז מה הבעיה שלה?

אז זהו, שזה לא עובד ככה. אנחנו רואים גם במחקר שאין הרבה קשר בין כמה משהו חשוב לך לבין הסיכוי שלך לשנות התנהגות בנושא. גם ידע והבנה הם כלים לא אפקטיביים ליצירת שינוי בהתנהגות, המחשבה שלנו שאם הוא רק יבין, אבל באמת יבין, הוא ישתנה, היא שקר שאנחנו אוהבים לספר לעצמינו (לכן הסברים הם כלי לא אפקטיבי).

אנשי המחר, איך אתן/ם שוברים את המשוואה הזו? למדתם לשחרר? מצאתן אסטרטגיות אחרות? מעניין מה אומרת חכמת ההמונים.

עוז גוטרמן ניב פרן

ניב ועוז מזמינים אתכם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של אנשי המחר.

https://did.li/BLhrl

פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page