top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

המפתחות להצלחה בלימודים




למה סטודנטים מסוימים מצליחים יותר מאחרים?

בשנים האחרונות ביצענו (אני וקולגות שאיתם אני עובד) שורה של מחקרים על הצלחה אקדמית. חקרנו אלפי סטודנטים, שאחריהם עקבנו לאורך שנים. סקרן אותנו מה גורם לסטודנטים מסוימים להצליח יותר מאחרים. חקרנו את השאלה הזו בפקולטות שונות ובקרב אוכלוסיות שונות והתוצאות הפתיעו אותנו.

אז קודם כל בואו נוריד מהשולחן את כל מה שאתם כבר מכירים: כן, אינטליגנציה גבוהה יותר קשורה לציונים גבוהים יותר, גם ידע כללי, השכלת הורים ומעמד סוציואקונומי (גיל גם קשור ובאופן מפתיע, אבל על זה אכתוב בפעם אחרת).

אבל המנבאים החזקים ביותר והמרתקים ביותר היו המנבאים שאנשים הכי פחות מכירים. כל אחד מהם מחייב פוסט בפני עצמו ולכן אזכיר רק כמה: א- מיקום וזמן: עד כמה הסטודנט משקיע מאמץ לאתר סביבת למידה שמסייעת לו להתרכז והשתמש בזמנים הטובים לו ביותר. ב- העזרות באנשים הנכונים: עד כמה הסטודנט נעזר באנשים בעלי רקע מתאים לסוג הלימודים שלו (מצאנו שהעזרות באנשים בעלי רקע לא מתאים יכולה להפריע). ד- שאפתנות: היעדים שמציב לעצמו הסטודנט. ה- עניין: כמה הסטודנט חקרן ואוהב לדעת וללמוד.

הרשימה כמובן חלקית אבל אפשר ללמוד ממנה כל כך הרבה. בהמשך אולי הרחיב על חלק מהגורמים ואראה כיצד ניתן לעשות בהם שימוש.

יום טוב ושמח לכל אנשי המחר.

עוז גוטרמן ניב פרן

ניב ועוז מזמינים אתכם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של אנשי המחר.

https://did.li/BLhrl

פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page