top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

כש"גל המוטיבציה" מתנפץ על שגרת החיים

הייתם פעם בהרצאות של גורויים למוטיבציה? אני הייתי בכמה. באחד מהם עלה אדם על הבמה ובמופע שהיה מהנה ומעניין הסביר לכולנו כמה חשוב לעשות ספורט, ואיך הכל בסוף פשוט עניין של החלטה שלנו.

והאמת שזה פשוט עובד. האווירה הייתה מחשמלת ורבים בקהל החליטו מגוון של החלטות – להתחיל לרוץ, ללמוד דברים חדשים, לאכול בריא ועוד ועוד.

זריקות התלהבות ומוטיבציה הן דבר ממלא בתחושה חיובית ובאנרגיה לעשיה, אבל עד כמה הן באמת אפקטיביות ליצירת שינוי?

מחקרים שונים בדקו את השאלה הזו מכיוונים שונים. חלק עוקבים אחרי אנשים אחרי ה "New Year Resolution", אחרים בודקים אנשים אחרי סדנאות של מוטיבציה והעצמה ואחרים בודקים החלטות משמעותיות על דיאטות ועל תחומים אחרים.

הממצאים די דומים – זה לא המוטיבציה, זה המנגנונים.

התלהבות היא דבר מצוין – הבעיה היחידה היא שהיא זמנית.

התופעה הזו מכונה "גל המוטיבציה" גל המוטיבציה הוא מצוין להתנעה אבל לא לשימור לאורך זמן.

אנחנו רואים את זה סביבנו כל הזמן. לדוגמה יותר מ 100 מיליון אנשים משלמים בכל שנה בכל שנה על קורס אונליין. הם מוציאים כסף שבהרבה פעמים חסר להם והם מתחילים עם רצון כנה ללמוד ולהתפתח ואמונה שכך יעשו. אבל כמה מתוכם מסיימים בסופו של דבר את הקורס? פחות מ 10 אחוז.

אתם לא צריכים סטטיסטיקות ונתונים, פשוט תסתכלו סביבכם על כמות אופני כושר שנרכשו בהתלהבות וחלומות על חיטוב גזרה והפכו עם הזמן למתלה היקר ביותר בבית.

אז מה כן עובד? איך כן מייצרים מנגנונים?

לקראת ה Live של אנשי המחר על הנעה ומוטיבציה (10.7 – 20:00) אני אעלה כמה פוסטים על מה שכן עובד – על איך מניעים את עצמנו ואחרים לפעולה.

עוז גוטרמן ניב פרן

עוז גוטרמן וניב פרן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page