top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

כשמתברר שלישראלים אכפת – מחקר עם רגע של נחת


אני פטריוט ישראלי. אחרי הרבה ביקורים בעולם ועבודה עם קולגות מהרבה מדינות, קל לי לזהות את האכפתיות הישראלית המיוחדת (האמת היא שגם בהודו חוויתי את זה).

אולי בגלל זה כל כך נהניתי לקרוא את השיתוף של יעל פולק-חלק לגבי מחקר שהיא ושותפים (כולל דן אריאלי) פרסמו ממש עכשיו בכתב עת מדעי.

הם שלחו הודעות לאנשים בבקשה לבטל תורים לרופא אם הם מתכוונים לא להגיע. לחלק נשלחה הודעה שעסקה בהפסד הכלכלי שייגרם מביטול ללא הודעה מראש, וחלק קיבלו הודעה לגבי אנשים אחרים שיוכלו לקבל את תורם אם הם יבטלו.

מחקר דומה שנערך באנגליה הראה שהשיקול הכלכלי היה העיקרי שהשפיע על מטופלים, ובמחקר בישראל השיקול הרגשי של עזרה לאחרים היה משפיע הרבה יותר.

עם כל הדברים שעדיין צריך לשפר, כיף לקבל תזכורת גם לחיובי.


עוז גוטרמן ניב פרן

עוז גוטרמן וניב פרן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר

פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page