top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

לאנשים שרוצים לחיות יותר

יש בעולם חמש קהילות שאנשים בהן מאריכים חיים הרבה מעל הממוצע. כמות גדולה מהם חיה בבריאות טובה מעל 100 שנה, ורוב האנשים מגיעים עד גיל 80 לפני שפורצות אצלם בעיות רפואיות כרוניות.

דן ביוטנר, אחד החוקרים המפורסמים של התחום מכנה אותן - אזורים כחולים.

למי שתוהה המקומות הללו הם האי איקריאה ביוון, אוקינאווה ביפן, סרדיניה באיטליה, לומה לינדה בקליפורניה וחצי האי ניקויה בקוסטה ריקה.

אבל למה? מה מאפיין דווקא את הקהילות האלו?

לפי ביוטנר הגנטיקה מסבירה פחות מ 20% מאריכות הימים באזורים הללו, ומה שבאמת מסביר את איכות ואריכות הימים הם סביבה והרגלים.

הוא מביא 9 הרגלי חיים המשותפים לכל האזורים הללו, והם, לדעתו, הגורמים לאורך ואיכות החיים החריגה. רובם לא מפתיעים - תהיו מאד פעילים גם בגיל המבוגר, תחיו חיי משמעות (תשאלו את עצמכם למה אני קמה בבוקר), תאכלו הרבה ירקות וקטניות (ומעט בשר), ותהיו מוקפים גם במשפחה אוהבת וגם בחברים טובים וקהילה תומכת.

כמה דברים מעניינים: רוב בני ה +100 נוהגים לשתות יין כל יום (כוס או שתיים), בנוסף, רובם נוהגים לא לאכול לשובע, אלא רק 80% מלאות. כמו כן, לרובם יש הרגל של עצירה משמעותית באמצע היום - מדיטציה, סיאסטה או תפילה.

בקיצור, אנשי המחר, מוזמנים אלי ליין וירקות חתוכים כל יום בסיאסטה של אחר הצהרים

אנשי המחר, ישים לדעתכם? עוברים לאכול 80%?

ניב פרן עוז גוטרמן

ניב פרן ועוז גוטרמן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page