top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

לחגוג כישלונות – כלי להצלחה במאה ה 21

עם יד הלב, בפעם האחרונה שהבת שלכן חזרה עם ציון ממש גרוע למרות שהיא השקיעה, האם "ניחמתן" אותה ("לא נורא, בטח תצליחי בפעם הבאה"/"מה לעשות לא תמיד מצליחים... אני סומכת עליך שתצליחי בהמשך") או שחגגתם את הניצחון ("כל הכבוד אהובה! ככה מצליחים, עם גישה כזו תגיעי רחוק וגם הציונים יעלו בהמשך"/"יפה מאוד, הציונים עוד ישתפרו, בדבר האמיתי הצלחת ואני ממש גאה בך!")?

לא, אנחנו לא רוצים כישלונות. אבל כדי לייצר הצלחות חייבים כישלונות טובים. אסור לחגוג כישלונות גרועים וחשוב לחגוג כישלונות טובים. מה מפריד בניהם? המאמץ, היסודיות והאכפתיות. כישלונות טובים הם כישלונות שבהם הושקעה חשיבה יסודית, תכנון והרבה עבודה ולמרות זאת הסתיימו בכישלון.

כאשר "מענישים" על כישלונות טובים, באמצעות יחס שלילי, אנשים מפחדים לטעות ופחד מטעויות הוא הדרך הבטוחה ביותר לדכא יצירתיות ויוזמה. לעומת זאת, כשלצד הלמידה מהטעות והשיפור לפעם הבאה גם מפרגנים ומוציאים את מי שניסה "גדול" מעודדים ביטחון ביכולת ליזום ולהיות יצירתיים.

כולנו חווינו בזמן הקורונה "אבולוציה מואצת". אני חוקר ומרצה לארגונים ובאקדמיה על השינויים בעולם העבודה ומשבר הקורונה הביא שינויים של המומחים העריכו שייקרו בתוך 15 עד 20 שנה.

השינויים רק הופכים למהירים יותר ולכן גמישות מחשבתית הופכת לאחת המיומנויות החשובות ביותר להצלחה כעובדים וכמנהלים. אחד הכלים הטובים ביותר לפיתוח גמישות מחשבתית הוא לחגוג כישלונות. קל לחגוג הצלחות אבל חשוב יותר דווקא לחגוג כישלונות.


עוז גוטרמן ניב פרן

עוז גוטרמן וניב פרן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page