top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

מה אתם הייתם עושים?


אנשי המחר, מתייעץ אתכם בשאלה חינוכית.

הילד שלי בן ה-4 שיחק בגן השעשועים כשילד אחר שהוא לא מכיר, בגילו, החליט להציק לו, ובלי סיבה (נראית לעין) התגרה בו ונתן לו מכה. הילד שלי החזיר לו מכה ומיד שניהם בכו. אבא של הילד השני עמד בצד, ראה, ולא הגיב, מעבר ללבוא ולנחם את הילד שלו.

השאלה שלי אליכם היא זו: איך אתם מחנכים את הילדים שלכם? האם כשמישהו מכה אז להחזיר מכה? או לנתק מגע מיד ולחפש מבוגר אחראי? בכלל, האם ללכת מכות זה לגיטימי כתגובה או שלעולם לא? כשמישהו מקלל לקלל חזרה או להתעלם?

בנוסף – האם הייתם מתערבים או נותנים לילדים להסתדר? אתם מגוננים על הילד שלכם או לא? אתם אומרים משהו לילד השני? אתם תתפסו גם את הילד השני או תמנעו באופן מוחלט ממגע איתו?

ועוד - האם אתם הולכים לדבר עם ההורה של הילד המכה? מה אתם אומרים לו? איך אתם מדברים איתו, בטון שיחה רגיל או בכעס? אם ההורה של הילד השני (הפוגע, במקרה זה), רואה ולא מתערב ולא אומר כלום, אתם מעירים לו?

עוז גוטרמן ניב פרן

ניב פרן ועוז גוטרמן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page