top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

מה רמת האנרגיה שלכם?

אנשי המחר, חבר יקר, Asa Wolfson, נתן לי צורת חשיבה מעניינת על התפקוד של אנשים והסיכוי שלהם לייצר שינוי - רמת האנרגיה שלהם.

בואו נסתכל על שלוש רמות אנרגיה - שורדת, מסתדרת, שחקנית.

אם אתם שורדים אז אתם עושים את המינימום הנדרש כדי להחזיק את הראש מעל המים. אתה לא תיזום, לא תיקח סיכונים, לא תנסה דברים חדשים - ובעיקר - הכל נראה קשה, וכבד ומעיק וקשה מאד לגייס אנרגיה בשביל לפעול אחרת - וגם כשכבר יהיה לכם זמן פנוי פשוט תקרסו על הספה ותבהו בטלוויזיה או בסמרטפון. זו רמת האנרגיה הנמוכה ביותר.

אם אתם מסתדרים - זה אומר שאמנם הדברים לא אידיאליים, אבל סבבה, נגיד תודה על מה שיש. ברמת האנרגיה הזו אתם נוטים להמשיך ולעשות את מה שכבר עשיתם בעבר, אחרי הכל, זה מספיק טוב. עדיין יהיה לכם מאתגר לנסות דברים חדשים, ליזום, להיות יצירתיים, לצאת מההרגלים שלכם. זאת רמת אנרגיה בינונית.

אבל כולנו מכירים את הא.נשים האלו שכל הזמן עושים דברים, שיוזמים, שתמיד נראה שיש להם זמן להכל, האנשים שכשיש להם זמן פנוי הוא מנוצל לעשייה וליצירה של עוד חוויות. אלו השחקנים. זה אומר שכשאתם נמצאים בתוך סיטואציה, אתם לא שורדים, אתם לא מסתדרים - אתם שחקנים בתוך הסיטואציה - ואם את שחקנית, אז את יכולה לנסות הרבה דברים, חלק יעבדו, חלק לא. את חופשייה ליזום, ולאתגר את הגבולות ולטעות ולקחת סיכונים. זו רמת האנרגיה הגבוהה ביותר.

אחת ההבנות שהיתה לי בשיחה היא שרמת האנרגיה שלך יותר חשובה לאיכות החיים שלך מהידע שלך, והמיומנות שלך וגם מכמה את/ה חכמ/ה. כי אם את באנרגיה של שורדת, כל הידע, המיומנות והחכמה שלך לא באמת באות לידי ביטוי (חוץ מבמתן תירוצים חכמים לעצמי).


עוז גוטרמן ניב פרן

ניב פרן ועוז גוטרמן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page