top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

"מה שמואר צומח" – מיקוד תשומת לב כבסיס למימוש מטרות

כשההורים שלי ושל אשתי נפגשו לגבי החתונה, אבא של אשתי שאל אם גם אני רוצה טבעת. הוא לא חיכה לתשובה וכולם מיד צחקו – עוז? טבעת? אין מצב!

אבל כבר שלושה שבועות שאני עם טבעת שקניתי בעקבות המלצה של חברה טובה. זו טבעת עם חיישנים של חום, תנועה, דופק ועוד. קניתי אותה כי "מה שמואר צומח". במילים אחרות מדדים שנמצאים לנו מול העיניים ממקדים אותנו במה שחשוב וכך עוזרים לנו להשתפר. (אגב, כשסיפרתי לחבר טוב הוא אמר לי "אני לא צריך טבעת שתגיד לי במה אני לא בסדר, בשביל זה יש לי את אשתי").

זה נכון לכל תחום שאני רוצה להצליח בו – אחד המשפכים החזקים ביותר להתמדה הוא יצירה של מדד שקופץ לנו בכל זמן קבוע מול העיניים. לכל אדם מתאים מדד אחר כמובן.

הטבעת מודדת בכל לילה כמה שנת REM וכמה שינה עמוקה היו לי. היא ממליצה על שעה אידיאלית לשינה לפי המדדים שלי לעומת מתי הלכתי לישון בפועל – כשאני לא ישן בזמנים הנכונים ממש רואים את ההבדל במדדי השינה (וגם בתחושה למחרת). כשאני אוכל לפני השינה או עושה ספורט לפני השינה כל מדדי איכות השינה יורדים דרסטית. האם זה השפיע על ההתנהגות שלי – עד עכשיו ממש כן. כשהמדדים בטלפון ממש מול העיניים יש להם השפעה.

הטבעת מודדת כמה אני עושה ספורט, היא מתריעה כשאני לא קם ומתמתח במשך מספר שעות. והאם אני עושה יותר ספורט בזכות המדדים? כרגע ממש כן. (אגב, כשלא ישנתי טוב אני מקבל התראה שממליצה לי דווקא לעשות פחות ספורט).

הטבעת היא כמובן רק משפך אחד – דרך אחת להאיר על מה שחשוב לנו. יש עוד המון דרכים אחרות, כמו בדיקה שבועית בתחומים מוגדרים עם חברה או חבר ומעקב אחרי מדדים ביומן. אבל העיקרון זהה – "מה שמואר צומח" – צרו מצב שבו למה שבאמת חשוב לכם יש מנגנון, שמאפשר לכם לעקוב לאורך זמן אחרי העשייה. (סליחה שלא כתבתי שם של הטבעת, פשוט נראה לי שהעיקרון חשוב ולא שם של חברה מסוימת)


עוז גוטרמן ניב פרן

עוז גוטרמן וניב פרן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page