top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

מחוברות עובדים


כמעט כל הארגונים שאני עובד איתם, בטח בהי-טק, מתלוננים בלי סוף על קושי מטורף בשימור עובדים. חלקם אפילו מאשימים את הדור הצעיר שאין לו שום נאמנות, שאכפת לו רק מעצמו מקידום ומכסף – ומרגע שהוא התקבל לעבודה הוא כבר מתחיל לחפש את התפקיד הבא.

קראתי הרבה מחקרים על שימור ומחוברות עובדים, כולם מדברים על כך שאפשר במאמצים גדולים ועם הרבה מודעות להעלות בממוצע ב 30% את הזמן שעובד מחזיק בארגון לפני שהוא עוזב. (מצד אחד זה הרבה, מצד שני אם הממוצע היום בהי-טק הוא סביב שנתיים וקצת אז להעלות ל-3 שנים זה לא ממש תגלית של פרס נובל).

או כמו שמנהלת HR אחת אמרה לי: "אני עושה מה שאפשר, אבל כשמציעים לעובד מצטיין שלי 50% יותר בחברה מתחרה, שום דבר שאני אעשה לא ישאיר אותו, וזה פשוט מדכא".

אנשי המחר, מה היה משאיר אתכם בארגון שלכם גם אם ארגון מתחרה היה מציע 50% יותר?

יש דרך לייצר נאמנות אמיתית לארגון?


עוז גוטרמן ניב פרן

ניב פרן ועוז גוטרמן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page