top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

מחקרים מרתקים על אושר וגיל


בקרב אוכלוסיית העולם היום 12% הם בני 60 ומעלה, ב 2050 הם צפויים להוות במדינות המפותחות 33%. זו האוכלוסייה שגדלה בקצב המהיר ביותר - 2.6%, יחסית לשאר האוכלוסייה שגדלה בקצב של 1.1%. במילים אחרות, עוד 20 שנה כל אדם שלישי יהיה פנסיונר וכל אדם עשירי יהיה בן 80 ומעלה.

ד"ר לורה קארסטנסן, פסיכולוגית מאוניברסיטת סטנפורד ומייסדת המכון לאריכות ימים, חוקרת את הקשר בין זקנה ואושר. הממצא הכי מעניין שלה, ואולי אפילו מפתיע, הוא שבאופן די גורף, כשאנחנו מתבגרים, ובעיקר מעל גיל 50 האושר הממוצע שלנו הולך ועולה!

במחקר על פני עשר שנים, היא עקבה אחרי קבוצת אנשים בגילאי 18-94, וחקרה האם ומתי השתנו החוויות הרגשיות שלהם. נמצא שבמרוצת השנים, אותם אנשים דיווחו יותר ויותר על חוויות חיוביות. ובשום מקרה רמת האושר לא הגיעה לערכים הנמוכים של גיל ההתבגרות, למשל.

כדי להעמיק, המחקר בדק את הפרמטרים הרגשיים השונים המנבאים אושר, ומצא שהם כולם גבוהים יותר ככל שאנו מתבגרים - מבוגרים מתמודדים טוב יותר עם רגשות מעורבים, הם מכילים עצב בנוחות רבה יותר, ומקבלים את המצוקה הרגשית בצורה טבעית ונכונה יותר מאשר צעירים. הם גם מסוגלים להתייחס לאי צדק בחמלה, ולא בייאוש, וטובים יותר מהצעירים בפתרון סכסוכים וויכוחים טעוני רגשות. מבוגרים נוטים להיות ממוקדים יותר במה שבשליטתם וסלחניים יותר כלפי מה שלא. הם פחות מוכנים להיות בסיטואציות שגורמות להם סבל וחוסר נוחות למען רווח עתידי ונוטים לעשות יותר את מה שהם אוהבים וגורם להם אושר.

אנשי המחר – הנתונים האלו מפתיעים אתכם או נראים לכם מובנים מאליהם?

אנשי המחר מעל גיל 50 – בחוויה האישית שלכם, האושר שלכם באמת הולך ועולה?

עוז גוטרמן ניב פרן

ניב ועוז מזמינים אתכם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של אנשי המחר.

https://did.li/BLhrl

פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page