top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

מי רוצה להיות מיליונר – גרסת המציאות

אם יש משהו שקשה לי אתו זה עם ספרים של "איך להיות מיליונר", אבל כשחבר טוב, שהוא אחד האנשים החכמים והביקורתיים שאני מכיר המליץ לי על הספר של ד"ר תומס סטנלי וד"ר וויליאם דנקו לא יכולתי להתעלם. מדובר בשני חוקרים, במסגרת תפקידם כבעלי מכון ייעוץ לחברות השיווק הגדולות של מוצרים לאלפיון העליון ערכו מאות מחקרים, סקרים וקבוצות מיקוד.

בניגוד למיתוסים, מרבית האנשים שיש להם הון עצמי של יותר ממיליון דולר (נכסים פחות חובות) לא ירשו את הכסף, הם צברו אותו במהלך חייהם. מיתוס נוסף הוא שכדי להיות מיליונר צריך הכנסה גבוהה במיוחד. הכנסה גבוהה בהחלט עוזרת, אבל רבים מהמיליונרים שבנו את עצמם מרוויחים שכר שהוא לא גבוה בהרבה מהממוצע ורבים מבעלי ההכנסות הגבוהות לא צוברים מיליונים לאורך חייהם. הממצאים שלהם חורגים מכל מה שאנשים חושבים על צבירה של אושר.

מה שאהבתי בספר זה שהם לא מתייחסים לדוגמאות ספציפיות (מה שיכול להיות מאוד מטעה), אלא מנתחים את הדברים באוכלוסיות רחבות. עוד דבר שאהבתי זה שהם לא מציעים "מרשמי פלא" להתעשרות מהירה אלא דברים שקשורים בתכנון, מודעות והתמדה. בנוסף אהבתי שהספר לא מתייחס לדוגמאות של מולטי מיליונרים, מה שיכול להיות מאוד מטעה, אלא למיליונרים שהם בטווח ההשגה של כולנו (בין מיליון ל 15 מיליון דולר).

ממליץ על המקור, אבל הנה סיכום קצר של הממצאים כפי שאני הבנתי אותם:

א- לרוב מדובר באנשים בעלי נטייה להתמדה: הם נשארים נשואים לאותו הבן זוג, נשארים לגור רוב חייהם באותו המקום ועובדים באותו התחום שבו הם צוברים ניסיון ומומחיות.

ב- ברוב המקרים הם עסוקים מאוד בחיסכון (גם כשהם כבר מיליונרים). הם חיים באורח חיים צנוע משמעותית בהשוואה לקבוצת ההכנסה שלהם, גם כאשר הם צוברים הון רב.

ג- הם משתמשים באורח החיים הצנוע כדי לחסוך מגיל צעיר חלק משמעותי מהכנסתם (כ 15 אחוז מההכנסה בממוצע).

ד- הם משקיעים זמן ואנרגיה כדי להשקיע בצורה אפקטיבית את הכסף שנחסך. הם לומדים על השקעות ממגוון מקורות וצוברים מומחיות בתחום לאורך זמן.

ה- הם משקיעים פסיבית ולאורך זמן ולא מסתכנים במסחר יומי בבורסה.

ו- הם מחנכים את הילדים להוציא פחות, לצרוך פחות ולהשקיע את הזמן והמשאבים כדי לבנות את עצמם.

ז- הם מתחילים לעבוד ולחסוך מגיל צעיר.

המון עושר שמלווה בהמון אושר לכל אנשי המחר


עוז גוטרמן ניב פרן

עוז גוטרמן וניב פרן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page