top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

מיליוני אנשים לבד - ואם כבר לבד אז שיהיה בתנועה


אנשי המחר, המחקרים על תופעת הבדידות מתייחסים אליה בתור המגפה של המאה ה-21.

הפרדוכס הידוע הוא שדווקא בעידן הרשתות החברתיות יותר ויותר אנשים מדווחים על תחושות קבועות של בדידות.

2 האוכלוסיות הכי חשופות לבדידות הן צעירים ומבוגרים – ובשתיהן אנחנו גם רואים הרעה גדולה של המצב בזמן הקורונה. (יש הבדל במחקר בין הבדידות של הצעירים שהיא בדרך כלל בדידות חברתית ולבין הבדידות של המבוגרים שעל פי רוב קוראים לה בדידות נפשית והיא מתייחסת יותר להעדר בן/בת זוג ומשפחה קרובה).

בדידות נמצאה בעלת קשר מובהק עם דיכאון, חרדה ומחשבות אובדניות. מעניין לראות שזהו מעגל שמניע את עצמו בהיזון חוזר – בדידות גורמת לדיכאון שגורם לבדידות וחוזר חלילה.

חוץ מזה בדידות קשורה מחקרית גם לעייפות, פגיעה במערכת החיסון, השמנת יתר, עישון, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה ופגיעה באיזון ההורמונלי. בכלל – בדידות מעלה תמותה.

במחקר שבוצע באוניברסיטת קיימברידג' על ידי החוקרים נעמי אייזנברג ומתיו ליברמן, התברר שתחושת הבדידות מעוררת במוחנו אות פיזיולוגי המקביל לכאב ומצביע על מצב מצוקה הדורש התייחסות, בדומה לרעב או לצמא.

אנשי המחר, איך אתם מסבירים את העובדה שלמרות הטכנולוגיה, הרשתות החברתיות והעובדה שאנחנו מוקפים באנשים יותר מאי פעם – מגפת הבדידות רק הולכת ומתפשטת? יש לכם חיסון להציע?

"מבדידות האנשים הופכים קשים - מעטים יוצאים ממנה נשכרים,

יש הפוחד מהדממה, יש המגלה בה נשמה"


עוז גוטרמן ניב פרן

ניב פרן ועוז גוטרמן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page