top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

מנבא האושר מספר 1


אנשי המחר, אחד מחוקרי האושר המובילים היום, ד"ר מאט קילינגסוורת עקב אחרי האושר של 33000 אמריקאים לאורך זמן דרך אפליקציה ייעודית – אחד הדברים הכי מעניינים שהוא מצא זה שהקורלציה הכי גבוהה לאושר (75%), היא לשאלה "עד כמה אתם מרגישים בשליטה לגבי החיים שלכם?".

מה אנחנו מבינים – שכדי להיות מאושרים אנחנו צריכים להרגיש בשליטה. זו הסיבה אגב, לפי מאט, שיש קשר חיובי בין כסף לאושר גם במשכורות הגבוהות (בניגוד למה שנמצא במחקרים קודמים), כי ברוב המקרים עוד כסף = עוד שליטה.

אבל מעניין לציין שזה לא מחויב המציאות, כל פעולה שתעשו שתעלה את תחושת השליטה שלכם בחיים היא צעד בדרך אל האושר.

עוד ממצא מעניין מאד – האם יש קשר בין השאלה כמה אתה מאושר ברגע זה לבין השאלה כמה אתה מרוצה מהחיים שלך באופן כללי? לכאורה לא חייב להיות קשר, הרבה אנשים יכולים להיות מאד שמחים ברגע זה אבל אומללים באופן כללי, וההיפך... אז מסתבר שדווקא יש התאמה גבוהה בין שביעות הרצון שלך ברגע זה לאושר הכללי שלך.

כלומר – גם המחקר הזה, כמו מחקרים קודמים, הראה שמי שמאושר עכשיו יהיה מאושר גם בעתיד, ומי שלא מרוצה עכשיו במקרים רבים יהיה ממורמר גם בעתיד, רק מסיבות אחרות.


עוז גוטרמן ניב פרן

ניב פרן ועוז גוטרמן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page