top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

"עצור או שאני שולף את מוצרט"


זו הכותרת של מאמר, שבו ניסו חוקרים להתמודד עם אלימות באמצעות מוזיקה. הם בחרו תחנות רכבת שבהן הייתה רמה גבוהה של אלימות והשמיעו בהן מוזיקה נעימה ומרגיעה לתדהמת החוקרים הייתה ירידה חדה מאוד ברמת האלימות, הרבה יותר ממה ששיערו מראש.

מוזיקה מנהלת אותנו ממש ברמה הפיזית. לדוגמה, נמצא שמוזיקה מרגיעה מורידה את רמת הקורטיזול – הורמון לחץ - ב 30% מוזיקה גם נמצאה כמשמעותית מאוד להפחתת דיכאון, לירידה ברמת החרדה, לסיוע בבעיות לב ואפילו בירידה במספר ימי האשפוז של מטופלים.

ניהול הפסקול שמלווה אותנו בחיים, הוא כלי לניהול רגשי לכל דבר ועניין.

לפעמים דווקא כשאנחנו מלאי אנרגיה מוזיקה מרגיעה תסייע לנו להתרכז ולהיות מפוקסים ולפני הרצאות בארגונים אני בדרך כלל שומע מוזיקה מקפיצה (ובדרך כלל אפילו רוקד אתה בנסיעה). גם, כאשר אנחנו שומעים חדשות או אקטואליה, "המוזיקה" הזו יוצרת רגשות מסוימים, ואפילו לחץ.

עצרו לרגע ושאלו את עצמכם - מה הפסקול שליווה אתכם היום? ואיזה פסקול יהיה הכלי הטוב ביותר לניהול רגשי שלכם היום?

עוז גוטרמן ניב פרן

ניב ועוז מזמינים אתכם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של אנשי המחר.

https://did.li/BLhrl

פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page