top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

קלאס בדי הרבה מאמץ

שמעתי עם הילדים את הפודקאסט "שיר אחד" על שיר של נונו. סיפור על שיר שנכתב ביום אחד והפך ללהיט ועל זמרת שהקליטה לבד שיר עם חברים העלתה אותו לרשת והפכה לכוכבת. סיפור מקסים של כוכב שנולד – של סינדרלה.

אז זהו שלא. למעשה בדיוק ההפך.

אמנם זה מוזכר רק בשורה אחת וכדרך אגב, אבל היא מספרת איך במשך יותר משנה היא בכל יום כתבה שיר (שיר בכל יום!!!) – אתם מבינים באיזה כמות מדובר (למעשה היא התחילה לתרגל כתיבת שירים כבר כבת עשרה). ברור שהשיר נכתב תוך יום – היא פשוט הייתה סופר מתורגלת.

משום מה מחנכים ילדים שככל שמתאמצים פחות כך זה מראה על יותר יכולת וקלאס. כמאמר השיר של נטע ברזילי וסטטיק ובן אל: "כי את קלאס באפס מאמץ" (זו דוגמה צינית כמובן – כי כמות העבודה שנדרשה לנטע ברזילי להפוך לקלאס היא עצומה).

הבעיה היא שהמסרים האלה מחלחלים. הבעיה היא שבשפה המקצועית צורת החשיבה הזאת נקראת חשיבה מקובעת. הבעיה שאנשים עם חשיבה מקובעת לומדים פחות ומתייאשים יותר מהר מול קשיים. הבעיה היא שזה מה שהתרבות הפופולרית מחנכת את הילדים שלנו.

אולי סיפור סינדרלה של הצלחה אינסטנט מוכר יותר טוב בתוכניות ראליטי ובאינסטגרם ובטיק טוק אבל המציאות היא "שאת קלאס בגלל המאמץ".


ניב ועוז מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של אנשי המחר

קבוצת הוואצאפ של אנשי המחר: https://did.li/BLhrl

פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page