top of page

מחשבות שחשבנו לשתף

תסבירו לי, למה התנהלות עם כסף היא לא דבר שכל ילד לומד?


בשנה האחרונה אני והילדים למדנו כלכלה והתנהלות עם כסף. התמונות המצורפות הן מפה של התכנים שלמדנו ביחד שיצרנו ביחד. בכל שבוע הקדשנו בין מפגש אחד לשניים של שעה עד שעתיים ללמוד את הנושאים האלה.

כלכלה:

התחלנו מללמוד על ההבדל בין קפיטליזם וסוציאליזם. ראינו רפורמות שונות ושאלתי את הילדים מאיזו אידיאולוגיה הם באים.

אחר כך למדנו על ניהול המשק – על בנק ישראל ומשרד האוצר. ראינו ביחד סרטונים על המשבר בתורכיה ועל האינפלציה בארצות הברית כדי להבין את ההשפעה של הניהול הזה על היום יום שלנו.

למדנו על סוגי מיסים – מה מאפיין אותם, איך הם משפיעים על צמיחה ושיוויון ומה הגובה שלהם בארץ.

למדנו מה כוללת עלות מעביד ומה הפער בין הברוטו לעלות מעביד וכן את המרכיבים שיוצרים את הפער בין הברוטו לנטו. לקחנו סיטואציות שונות של רמת שכר וחישבנו מה יהיה הנטו.

התנהלות כספית משפחתית:

למדנו על ניהול תקציב משפחתי. שיתפנו את הניהול והמעקב החודשיים שלנו. כשלמדנו על ביטוחים בדקנו מה יש למשפחה שלנו ומה לא ולמה. כשלמדנו על פנסיה נכנסנו לפנסיות שלנו והסברנו את המסלולים שלנו ואת המשא ומתן שניהלנו. הראנו להם את המשכנתא שלנו על הבתים שבהם השקענו וחישבנו טבלת סילוקין למשכנתא. אנחנו עסוקים עכשיו בהשקעות שונות והתנהלות נכונה בהשקעות כלכליות.

בעיקר כל הזמן דאגנו שיהיה כיף – ראינו סרטוני יוטיוב על מה שעסקנו בו, שמענו פודקאסטים, ראינו וניתחנו דברים בחדשות ולימדנו על ההתנהלות המשפחתית האישית שלנו.

זה היה כל כך כיף שהילדים התחילו להסביר חלק מהדברים לחברים שלהם – ואני נשארתי עם השאלה – איך יכול להיות שזה לא דבר שכל תלמיד ותלמידה ב י"א או י"ב לומדים?


עוז גוטרמן ניב פרו

עוז גוטרמן וניב פרן מזמינים אתכן.ם לראות את כל התכנים בקבוצת הפייסבוק של מר מחר.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

דרך הבטוחה להשאיר אנשים עניים

"אתה צוחק עלי, נכון?" אמר לי השבוע איש מכירות בסוכנות רכב "הממוצע שאנשים לוקחים זה בערך 90 אחוז הלוואה". זה היה כשהייתי השבוע בסוכנות רכב, כדי לבדוק האם ללכת על ליסינג תפעולי, לקנות רכב חדש או לקנות ר

מות האמון – פוסט לא פוליטי ברובו

"להקשיב באמת זה מפחיד מאד, כי אתה עלול למצוא שאתה טועה", המשפט הנהדר הזה של מיכה גודמן האהוב עלי, נמצא בבסיס המשבר שחווה היום החברה הישראלית. אני אוהב להקשיב עד הסוף לנאומים ולעמדות של כל הצדדים, וחשו

bottom of page